Tootearendus ja innovatsioon sinimajanduses (ECK0060)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
ECK0060
õppeaine nimetus eesti k
Tootearendus ja innovatsioon sinimajanduses
õppeaine nimetus inglise k
Product Development and Innovation in Blue Economy
õppeaine maht AP
-
õppeaine maht EAP
6.00
deklareeritav
jah
õppeaine täies mahus läbitav e-õppes
ei
kontrollivorm
hindeline arvestus
õpetamise semester
sügis-kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
EAKB23/25
jah
Ainet õpetavad struktuuriüksused
EC - Kuressaare Kolledž
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Aine eesmärk on:
- luua arusaam innovatsiooni rollist tootearendusprotsessis ja kliendi osast tooteinnovatsioonis;
- kujundada innovatsiooniprotsessi teoreetiliste aluste baasil teadmised innovaatiliste toodete ja teenuste planeerimiseks ning välja töötamiseks kaasloome põhimõtteid arvestades;
- mõista toote arendamist ja kavandamist ning anda oskused eelkõige üksikisikule/eraklientidele suunatud toodete loomiseks ja arendamiseks.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of the course is to:
- create an understanding of the role of innovation and customer involvement in product development;
- to introduce the theory of innovation processes in order to facilitate co-creative planning and designing of innovative products and services;
- to focus on the role of product planning and development and to equip students with skills of creating and developing of products and services tailored for individual/private clients.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- saab aru innovatsioonist ja tarbijate omaksvõtu protsessist ning toote loomise ja arendamise lähtealustest;
- määratleb toote/teenuste positsiooni ja kasutab toote/teenuste analüüsi;
- kasutab tootearenduse tarbeks eri uuringuid, tunneb ära ja kirjeldab demograafilisi ning kultuurilisi hetketrende, mis pakuvad võimalusi innovatsiooniks;
- selgitab toote arendusprotsessi idee genereerimisest toote evitamiseni;
- tunneb ja kasutab innovatsioonistrateegiaid ning kaasloomeprintsiipe uute toodete planeerimisel;
- arvestab kaasaegse majanduse dünaamilist olemust innovatsioonis.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
After completing this course, the student:
- understands the concept of innovation and knows the basics of product creation and development;
- is able to position the product/service and can use product/service analysis;
- uses different research methods for product development and recognises and describes current demographic and cultural trends offering opportunities for innovation;
- understands the process of product development from creation of an idea/concept to the launch of a product;
- is familiar with and uses innovation strategies and elements of co-creation for planning experience economy products;
- takes into consideration the dynamic nature of economy in innovation.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Innovatsiooni määratlus: loovus, ristmikud. Innovatsiooni liigid, dimensioonid, printsiibid ja strateegiad. Innovatsiooni protsess.
Tootearenduse komponendid: sihtgrupid ja nende vajadused, toote uudsus, disain, pakend, hinnakujundus, müügikeskkonnad (kolmnurk: arendamine, tootmine, turundamine). Tootekontseptsiooni loomine.
Innovatsiooni roll majanduses; emotsioonid ja nende roll tarbija käitumises. Innovatsioon kui konkurentsivõime alus. Innovatsiooni dünaamika. Muutuste elluviimise väljakutsed. Innovatiivne kaasloome protsess. Innovatsioonivõrgustikud.
Eesti loovad ja innovaatilised ettevõtted.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
Innovation and creativity. Types, dimensions, principles and strategies of innovation. Innovation as a process. Elements of product development: target groups and their needs; novelty of a product; design, packaging, pricing, sales environments; creation of a product concept.
Role of innovation in economy; emotions and customer behaviour. Innovation and competitiveness. Innovation dynamics. Challenges of change. Innovation co-creation. Innovation networks. Creative and innovative companies in Estonia.
hindamisviis eesti k
eristav hindamine
hindamisviis ingl k
graded assesment
iseseisev töö eesti k
-
iseseisev töö ingl k
-
õppekirjandus
Cantamessa, M. and Montagna, F. (2016). Management of Innovation and Product Development. London: Springer-Verlag.
Moodle elektrooniline lugemik ja seal olevad viited
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
1.0
loenguid
23.0
praktikume
1.0
praktikume
0.0
harjutusi
2.0
harjutusi
16.0
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
Vastava versiooni aine-õppejõu paarid on puudu!
Ainekaart eesti keeles
Ainekaart inglise keeles