õppeaine eesmärgid eesti k
- tutvustada joonistamise ja värvusõpetuse põhielemente ja tehnikaid nii abstraktsetes kui kujutavates ülesannetes, eksperimenteerida erinevate joonistusvahendite, värvide ja paberitega;
- arendada joonistusoskust arhitektuurse keskkonna ja objektide kujutamisel, anda baasteadmised lineaarperspektiivist ja objektide konstruktiivsest ülesehitusest;
- anda praktilisi kogemusi värvisuhete mõistmiseks ja kujundada teoreetilist tagapõhja, analüüsida nii tehiskeskkonnas kui looduses esinevaid värvikooslusi;
- luua terviklik ettekujutus tasapinnaliste kompositsioonide ülesehitusest, rütmist, kontrastist, koloriidist ja rakendada neid mitmesugustes praktilistes ülesannetes;
- Tutvustada kriitika ja analüüsioskusi grupiaruteludel ning tagada küllaldane ettevalmistus iseseisvate ülesannete lahendamiseks.
õppeaine eesmärgid inglise k
- to introduce the basic elements and techniques of drawing and colour-management both in abstract and figurative tasks, to experiment with various drawing materials, colours and papers;
- to develop drawing skills in depicting architectural environments and objects, to give basic knowledge of linear perspective and constructive composition of objects;
- to give practical experience in understanding the relationships between colours and to formulate a theoretical background, to analyze combinations of colours both in artificial and natural environments;
- to attain a thorough understanding of 2-dimentional composition structures, rhythms, contrasts and colours, and to apply this knowledge to various practical tasks;
- to introduce critical and analytical skills in collective discussions and be sufficiently prepared to solve independent tasks.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
- oskab kasutada joonistamise ja värvusõpetuse põhielemente ja -tehnikaid nii abstraktsetes kui kujutavates ülesannetes; omab ülevaadet joonistamisvahenditest, värvidest ja tunneb erinevate paberite võimalusi;
- oskab kujutada esemeid ja lihtsamat arhitektuurset keskkonda, omab baasteadmisi lineaarperspektiivist ja objektide konstruktiivsest ülesehitusest;
- mõistab värvisuhteid ja orienteerub erialases terminoloogias, oskab analüüsida nii tehiskeskkonnas kui looduses esinevaid värvikooslusi;
- tunneb tasapinnaliste kompositsioonide organiseerimise võtteid, arvestab koloriidi, rütmi- ja kontrastiprintsiipe ning rakendab neid praktilistes ülesannetes;
- osaleb grupiaruteludel ja oskab iseseisvaid ülesandeid loominguliselt lahendada.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
- the student knows how to use basic elements and techniques both in abstract and figurative tasks; has an overview of drawing materials and colours, knows the possibilities of various types of drawing paper;
- thestudent can depict objects and elementary architectural environments, has the basic knowledge in linear perspective and constructive composition of objects;
- the student understands relationships between colours and orientates in the terminology of the subject, knows how to analyze the combinations of colours in artificial and natural environments;
- the student masters various techniques of arranging 2-dimentional compositions, takes into account the principles of colour, rhythm and contrast, and applies this knowledge in practical tasks;
- takes part in collective discussions and is able to solve independent tasks creatively.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Joonistamise põhielemendid ja –tehnikaid. Joon, pind, tekstuur. Joonistamisvahendid (süsi, grafiit, marker) ja paberid. Geomeetrilised vormid, proportsioonid, konstruktiivne ülesehitus. Kompositsioon. rütm, kontrast. Lineaarperspektiiv. Linnavaade. Visandid, motiivi valik.
Värvus ja kultuuritraditsioon. Värvuste psühholoogiline mõju. Naturaalsed ja sünteetilised värvid. Värvuste optilised efektid. Värvuste funktsioonid ja rakendusvõimalused. Maalimisvõtted ja –tehnikaid, koloriit. Iseseisvad ülesanded. Ekspositsiooni kujundamine ja esitlus.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
The basic elements and techniques of drawing. Line, surface, texture. Drawing materials (coal, graphite, marker) and papers. Geometrical forms, proportions, constructive composition. Composition, rhythm, contrast. Linear perspective. Urban view. Sketches, choice of a motive.
Colour and cultural tradition. Psychological effects of colours. Natural and synthetic colours. Optical effects of colours. Functions and implementations of colours. Techniques of painting, colour. Independent tasks. Design and composition of the presentation.
hindamisviis eesti k
Eristav hindamine
hindamisviis ingl k
Distinctive evaluation
iseseisev töö eesti k
Stuudiotööde ülesannete kirjelduse ning temaatilise ajakava annab õppejõud kursuse alguses.
iseseisev töö ingl k
The studio work assignments and the thematic schedule is given by the lecturer at the beginning of the course.
õppekirjandus
Linke, U. “Joonistamine nägemise kool”. Avita , 1998
Parramon, J.M. „Basic techniques and exercises. Drawing in pencil“ UK
Lema, S.L., 1999; „Joonistamine, nõuandeid ja soovitusi kunstnikelt“, Tallinn, Egmont 2005;
Barrington Barber „The Fundamentals of Drawing Still Life”, 2009;
P. Thomas and A. Taylor „Drawing foundation course”, 2008;
P. Stanyer, T. Rosenberg „A Fundation Course in Drawing”, Mastering Perspective for beginners;
Albers, J. „ Värvide vastastikmõju“, „Interaction of Colors“, Yale University Press, 2013;
Hyman, J. „The objective eye: color, form, and reality in the theory of art“, University of Chicago Press, 2006;
Ryberg, K. „Elavad värvid: raamat värvide peidetud psühholoogiast“. Tallinn: Sinisukk, 1995;
Gair, A. „Joonistamise ja maalimise kursus. Joonistamine, akvarell, õlimaal.“ Egmont, 2004 jt.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
4.0
sessioonõppe töömahud (semestris):