Planeerimisprojekt III. Üldplaneering. Linnasotsioloogiline perspektiiv (EAL0100)
PÕHIANDMED
õppeaine register
A - põhiregister
õppeaine kood
EAL0100
õppeaine nimetus eesti k
Planeerimisprojekt III. Üldplaneering. Linnasotsioloogiline perspektiiv
õppeaine nimetus inglise k
Planning project III. Urban Planning. Urban Sociological Perspective
õppeaine maht AP
4.50
õppeaine maht EAP
9.00
deklareeritav
jah
kontrollivorm
hindeline arvestus
õpetamise semester
kevad
õppekeel
eesti keel
inglise keel
Õppekavad, millesse aine kuulub
kavaversiooni kood
aine kohustuslik
EAUI12/25
jah
Ainet õpetavad struktuuriüksused
EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
Ainekaardi link
Tunniplaani link
Vaata tunniplaani
Versioon:
VERSIOONIPÕHISED ANDMED
õppeaine eesmärgid eesti k
Kursuse eesmärk on anda ettekujutus üldplaneeringute koostamise põhimõtetest, enamlevinud teooriatest ja sidusainetest. Tutvustada linnaarengu mõtestamise viise linnas toimuvate mitmekihiliste protsesside analüüsimiseks, anda teadmisi seostest erinevatel väljadel tegutsevate linnaelu kogemusi kujundavate profesionaalsete ja elanike gruppide vahel ning institutsionaalsete strateegiate ja globaalselt toimuvate protsesside vahel. Koostatav üldplaneering tuleneb eelnevast põhjalikust linnaehituslikust analüüsist. Üldplaneering käsitleb nii keskkonna ruumilisi arengusuundi, sotsiaalseid ja demograafilisi protsesse kui ka insener-tehnilisi lahendusi. Kursuse eesmärk on teadvustada ülplaneeringute koostamise ja kehtestamise kord vastavalt planeerimistegevust reguleerivatele õigusaktidele.
õppeaine eesmärgid inglise k
The aim of the course is to provide an understanding about the principles of the preparation of masterplans, the most common theories and related substances, to introduce conceptualisations of multilayered urban processes and their analysis, to provide and create knowledge on the urban experience shaped in the interrelationships between citizens and professional groups as well as institutional strategies and global processes.
Master plan compiles from previous in-depth analysis of urban construction. Master plan deals with both the environment and spatial trends, demographic processes, as well as engineering and technical solutions. The aim of the course is to raise awareness in master-plan preparation and reparation in accordance with the procedure of planning legislation.
õppeaine õpiväljundid eesti k.
Üliõpilane on omandanud esmased teadmised linnaruumi planeerimise põhialustest, tutvunud planeerimise projekti koostamiseks vajalikke EV kehtivate seaduste ning määrustega ning linnaruumi planeerimisprojekti ülesandega. Üliõpilane on omandanud esmased teadmised Eesti ja rahvusvaheliste linnaruumi planeerimise seisukohtade ning suundumiste kohta keskkonnasäästliku linnaruumi kavandamisel; omab esmast ülevaadet kaasaegsetest, keskkonnasäästlikest linnaruumi kujundamise teemalistest uuringutest ja teostatud projektidest; on omandanud esmased oskused teostada linnaehituslikke uurimistöid, mis eelnevad planeerimisprojetide koostamisele. Oskab teha valikuid erinevatest linnakäsitlustest, mõistab sotsiaal- kultuuriliste, majanduslike ja füüsilise keskkonna suhete koostoime tähtsust linnaruumi ja linnaelu olemuse kujundamisel ning rakendab neid teadmisi üldplaneeringu strateegiate koostamisel. Üliõpilane on omandanud teadmised linnaehituslikest seostest,piirangutest ja mõjudest üldplaneeringute kavandamisel ja omandanud esmased oskused koostada üldplaneeringuid vastavalt kehtivatele õigusaktidele. Kursuse läbinu oskab juhtida üldplaneeringu koostamise protsessi.
õppeaine õpiväljundid ingl k.
- the student has acquired primary knowledge of urban planning;
- is familiar with the necessary laws to prepare planning project;
- is familiar with the urban space tasks;
- has acquired the knowledge of Estonian and international urban planning views;
- has acquired the first knowledge of sustainable urban planning;
- has an initial overview of contemporary and sustainable urban space transformation studies and of carried out projects;
- has acquired the skill for distinguishing between different urban conceptualisations, understand the significance of reciprocity of socio-cultural, economic and physical relations on the formation of urban space and life in cities as well as apply this knowledge in master plan;
- has acquired the preliminary skills to create the urban development studies which are prior to the preparation of the planning projects;
- has acquired the knowledge of the links between urban development, restrictions and the effects of general design planning;
- has acquired the ability to create a general design plan in accordance with the regulations;
- the student is able to manage the process of drawing up a comprehensive plan.
õppeaine sisu lühikirjeldus eesti k
Lähteülesandega määratud piirkonna kohta teostatakse tuntud metoodikatele tuginev linnaehituslik analüüs. Üldplaneering esitatakse nii seletuskirjana kui ka vajaliku täpsusega joonistena, mis kajastavad maakasutust, linnataristut, liikluskorraldust ja teisi antud piirkonnale olulisi arenguid ja piiranguid.
Kursuse linnaehituslikust ülesandest lähtuvalt analüüsitakse linnakäsitlustes paradigmaatilisi muutusi esile kutsunud kaasaegse linnaelu vajadusi ja probleeme, mis on vaadeldavad ehituslikus ja elamisruumis, avalikus ruumis, tootmis- ja tarbimisruumis, sümboliliste tähenduste kontekstis jm nii abstraktse kui konkretiseeritud linnaruumi tasanditel, Chicago koolkonnast kaasaegse linnauurimiseni; urbanisatsioon ja urbanism; linnakujutluste tüpoloogiaid; sotsio-ruumiline segregatsioon; taaselustamisprotsess ja linnauuendus; sümboliline linnaruum, linnaruumi tarbimispraktikad, elustiilid ja identiteetide konstrueerimine;utopistlikud ideaalid- reaalsused läbi aegade; eeslinnastumine ja valglinnastumine; linnapoliitika ja turuprotsessid.
õppeaine sisu lühikirjeldus ingl k
The starting points of a given region has to be based on the analysis of urban construction. A comprehensive plan is submitted with an explanatory statement, as well as drawings showing the use of the land, urban intrastructure, traffic regulation and other important developments in the region and the constraints at accurate scale and level of detail.
Based on the topics for the course analysis paradigmatic changes in urban conceptualisations associated with transforming needs and problems in contemporary cities emerging in the built, public and broadly in lived spaces, in spaces of production and consumption, in symbolic contexts etc as well as in the abstract and practiced spaces: from Chicago school tocontemporary urban research: urbanisation and urbanism; typologies of urban imagination; socio-spatial segregation; contemporary gentrification practices, lifestyles and construction of identities; utopian ideals - realities through times; suburbanisation and urban sprawl; urban policies and market processes.
hindamisviis eesti k
Esitatakse konkreetsele linnale/asulale linnaehituslik ja sotsioloogiline analüüs ja koostatakse üldplaneeringu joonised ning seletuskiri.
hindamisviis ingl k
Urban planning and sociologycal analysis and general plan with specific drawings and descrfiption.
iseseisev töö eesti k
Iseseisev töö vastavalt kursusetöö ülesandele.
iseseisev töö ingl k
Independent work in accordance with the coursework task.
õppekirjandus
Stephan V. Ward, „Planning the Twentieth-Century City”, UK 2002
M.Gottdiener & Leslie Budd,”Key Concepts in Urban Studies”, UK 2005
Jane Jacobs, „The Death and Life of Great American Cities” 1961
Kevin Lynch, „The Image of City” 1960

Õppetöö käigus õppejõu poolt osutatud teadusartiklid, tekstid eriala ajakirjadest jm asjakohased õppematerjalid, nt Urban Studies, Journal of Urban and Regional Studies, City, Journal of Urbananism, European Journal of Spatial Development, The Journal of Architecture (RIBA), Maja, Ehituskunst jm.
õppevormid ja mahud
päevaõpe: nädalatunnid
6.0
sessioonõppe töömahud (semestris):
loenguid
2.0
loenguid
-
praktikume
0.0
praktikume
-
harjutusi
4.0
harjutusi
-
vastutav õppejõud
-
ÕPPEJÕU AINEKAVA INFO
õppetöö semester
õpetav õppejõud / üksus
õppetöö keel
Laiendatud ainekava
2025/2026 kevad
Ivan Gavrilov, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
eesti keel
    EAL0100_HindamisKriteeriumid.pdf 
    kuva rohkem
    2024/2025 kevad
    Ivan Gavrilov, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
    eesti keel
      EAL0100_HindamisKriteeriumid.pdf 
      2023/2024 kevad
      Ivan Gavrilov, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
      eesti keel
        2022/2023 kevad
        Jenni Vilhelmiina Partanen, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
        inglise keel, eesti keel
          2022/2023 sügis
          Kristi Grišakov, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
          eesti keel
            2021/2022 kevad
            Jenni Vilhelmiina Partanen, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
            inglise keel, eesti keel
              EAL0100_HindamisKriteeriumid.pdf 
              2020/2021 kevad
              Irina Raud, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
              eesti keel
                EAL0100_HindamisKriteeriumid.pdf 
                2019/2020 kevad
                Irina Raud, EA - ehituse ja arhitektuuri instituut
                eesti keel
                  EAL0100_HindamisKriteeriumid.pdf 
                  Ainekaart eesti keeles
                  Ainekaart inglise keeles